Kolejna rozmówka przygotowana przez Towarzystwo Strażnica:
|
1 maja 2014 |
str.8 |
Czy Świadkowie Jehowy tak chętnie rozmawiają z każdym na tematy biblijne? A jak się zachowają, jeśli trafią na rozmówcę, który jest przygotowany do rozmowy, ma ugruntowaną wiedzę biblijną i potrafi obronić swoją wiarę? Natomiast już wyobrażam sobie, co by się działo, gdyby do mnie zapukał Świadek Jehowy, akurat ten o imieniu Krzysztof. Przyjrzyjmy się więc temu dialogowi i zobaczmy na ile Krzysztof jest wiarygodny w swojej argumentacji.
Daniel mówi do Świadka Jehowy:
|
1 maja 2014 |
str.8 |
W jakiego Jezusa wierzą Świadkowie Jehowy? Kim jest dla nich Jezus Chrystus? Czy Krzysztof powie prawdę swojemu rozmówcy?
|
1 maja 2014 |
str.8 |
Czy Świadkowie Jehowy wierzą w Jezusa jako Boga-Człowieka? Bo taka jest wiara chrześcijańska. Kto wierzy inaczej nie jest chrześcijaninem:
|
|
Krzysztof powiedział tylko, że Świadkowie Jehowy wierzą w Jezusa. Nie powiedział natomiast na czym konkretnie ta wiara polega. Przemilczał, że dla Świadków Jehowy Jezus jest stworzeniem, Michałem:
|
zob. wyd.2001 |
str.132 |
Ciekawe kto znał Syna Bożego w niebie pod imieniem Michał? Jeżeli obecnie Jezus jest znany pod imieniem Michał, to dlaczego jest napisane, że w niebie ma się zginać kolano na imię Jezusa?
![]() zob. wyd.1999 |
Flp 2, 9-11
![]() str.286 |
Dlaczego nikt w niebie nie zgina kolan na imię Michała, skoro, jak twierdzą Świadkowie Jehowy, jest On znany tam jako Michał? Wszelkie kolano w niebie zgina się na imię Jezusa, nie na imię Michała.
|
1 maja 2014 |
str.8 |
Pełna zgoda! Do Ojca tylko przez Jezusa. Ale czy Świadkowie Jehowy wypełniają te słowa?
|
1 maja 2014 |
str.8 |
Aby wypełnić słowa, iż do Ojca przez Jezusa, musimy zadać pytanie: czy Świadkowie Jehowy modlą się do Jezusa? Jeśli wierzymy w Jezusa jako Boga, to przecież modlimy się do Niego. Przykład modlitwy do Jezusa w obliczu śmierci mamy w:
|
|
Dz 7, 58-60
|
|
|
1 maja 2014 |
str.9 |
Strażnica "umacnia wiarę w już panującego Króla, Jezusa Chrystusa"? A przecież kiedy Jezus umarł, to "przestał istnieć":
|
wyd.2006 tom2 |
![]() str.1170 |
A jeśli Jezus przestał istnieć, to jak to się stało, że obecnie króluje? Jak można wierzyć w kogoś, kto nie istnieje?
|
1 maja 2014 |
str.9 |
Nie jest prawdą, że ludzie mówią inaczej. Wystarczy zacytować publikacje Świadków Jehowy. Duchowny nie musiał wpajać błędnego poglądu. Świadkowie Jehowy nie wierzą w Jezusa jako Boga i człowieka. Właściwie nie wiadomo czy istnieje, choć Świadkowie Jehowy twierdzą, że teraz jest w niebie znany jako Michał i króluje jako Jezus.
|
1 maja 2014 |
str.9 |
To wyklucza ich m.in. z grona chrześcijan. Pan Jezus nie mówił, że Jego naśladowcy będą Świadkami Jehowy, lecz powiedział, że będą Świadkami Jezusa:
| Dz 1, 8
|
Świadkowie Jehowy mówią wiele o "Jehowie", natomiast Nowy Testament bardzo wiele mówi o imieniu Jezus. Mówi też o tym, że:
| Rz 10,9
|
Rz 10,11-13
|
|
1 maja 2014 |
str.9 |
Nigdzie Pan Jezus nie posługiwał się "imieniem Bożym, Jehowa". Krzysztof manipuluje wersetem i wmawia Danielowi coś, czego nie ma w J 17,26. Zobaczmy kontekst:
J 17, 20-26
|
|
Jak czytamy powyżej nie ma mowy o "imieniu Jehowa". Jezus, Syn Boży, objawił nam Boga, jako miłującego wszystkich Ojca. O takie imię chodzi - Ojciec! W modlitwie tej czytamy słowa, że Jezus nadal będzie objawiał to imię. Niech Krzysztof wskaże choć jeden fragment, że od wypowiedzenia tych słów, aż do swojej śmierci, Jezus wypowiedział "imię Jehowa". Jakimi słowami modlił się na krzyżu?
| Mk 15, 33-34
|
Mt 28, 45-46
|
| Łk 23, 44-46
|
Jak widzimy, Jezusowi nawet w obliczu śmierci nie przyszło do głowy, by wzywać "imię Jehowa".
|
1 maja 2014 |
str.9 |
W wersecie, który zacytował Krzysztof, nie ma mowy o "wzywaniu imienia Jehowy":
| Dz 2, 21
|
Krzysztof właśnie przeczytał werset z Przekładu Nowego Świata wydany przez Towarzystwo Strażnica. W tekście greckim Nowego Testamentu brak jest tetragramu, co potwierdza:
|
1 lutego 1998 |
str.32 |
|
|
|
wyd.1985 |
Dz 2, 21
str.525
|
Jest to cytat z Księgi Joela 3,5 (PNŚ Jl 2,32). Św. Piotr mógł powołać się na Stary Testament, ale nie cytować z tekstu hebrajskiego, lecz z greckiej Septuaginty (LXX) z wersją kyrios - Pan:
|
|
Jl 3, 5
|
|
|
|
|
(za zgodą wydawcy Vocatio) |
Jl 3, 5
|
|
Widzimy, że tekst grecki Nowego Testamentu Dz 2, 21 pokrywa się prawie identycznie z tekstem Jl 3, 5 wg LXX. Św. Piotr wypowiadając te słowa nie mógł zaprzeczać sam sobie, choć jest to cytat z Jl 3, 5 (por. Rz 10, 13), bo w innym miejscu mówi o zbawieniu w Chrystusie:
Dz 4, 10.12
|
|
Jeśli św. Piotr mówi, że zbawienie jest wyłącznie w imieniu Jezus (imię Pańskie), to tak jest. W dalszych słowach po Dz 2,21 św. Piotr omawiając ten werset odnosi go do Jezusa (Dz 2,21nn). O manipulacji Świadków Jehowy wersetem Rz 10, 13:
|
1 maja 2014 |
str.10 |
Zacytowany werset to J 14,1:
|
|
W zacytowanym wersecie nie ma mowy o wierze w "Jehowę". Komentarz Biblii Poznańskiej:
|
|
wyd.III |
wyd.1994 |
J 14, 1
str.265
|
J 14, 5-14
|
|
Komentarz Biblii Poznańskiej:
str.265
|
str.266
|
|
1 maja 2014 |
str.8 |
Dla Świadków Jehowy Jezus będąc na ziemi był tylko człowiekiem. W niebie jest Michałem Archaniołem. W takiego Jezusa wierzą Świadkowie Jehowy! Dla chrześcijan natomiast Jezus to:
| Mt 1, 23
|
J 1, 1
|
J 20, 28
|
|
J 20, 31
|
|
|
|