Opowieści dziwnej treści - św. Piotr
Autor: Piotr Andryszczak
Świadkowie Jehowy co jakiś czas wydają nowe publikacje służące do tzw. studium książki. Służą one praktycznie do przyswojenia doktryn, które podaje do wierzenia Towarzystwo Strażnica. Niektóre wierzenia są nowe, inne się powtarzają. W książce Naśladujmy ich wiarę, wydanej w roku 2013 zaprezentowano kilka postaci biblijnych, zachęcając czytelników, by naśladowali ich wiarę. Zatrzymajmy się na chwilę przy św. Piotrze. Choć temat był już omawiany, to warto do niego wracać. Stronę internetową może odwiedzić nowy czytelnik, a wcześniejsze artykuły mogły zostać niezauważone. Przyjrzymy się opowieściom o św. Piotrze:
W książce:
Cytat jest oczywiście wg Przekładu Nowego Świata
Cytat został w pewien sposób zmanipulowany. Otóż zamieniono wyrażenie "Ja jestem" (tak jest w oryginale), na "jestem ja" oraz dodano zaimek wskazujący "to". Zrobiono tak, by nadać inne znaczenie słowom "JA JESTEM" i nie pozwolić, aby odczytano je jako boski tytuł Chrystusa:
Mt 14,27
Ego eimi (Ja jestem - ang. I am) potwierdza w lewej szpalcie wydany przez Świadków Jehowy:
Mt 14,27
Wyrażenie ego eimi (Ja jestem) Świadkowie Jehowy potrafią różnie tłumaczyć. Jeśli zagrażałoby to wcześniej postawionej tezie, muszą tak dopasować wersety, by zgadzały się z wykładnią, którą głoszą. Świadkowie Jehowy uczą, iż Chrystus nie jest Bogiem, więc ta teza musi być już uwzględniona w ich Biblii:
Oto jeden z przykładów. Chrystus w J 8,58 oznajmia Żydom swe odwieczne istnienie i że jest Bogiem (Ja jestem wg Wj 3,14). Żydzi dobrze zrozumieli wypowiedź Jezusa, skoro chcieli Go ukamienować za bluźnierstwo (w.59). "Tłumacze" Przekładu Nowego Świata też to rozumieją, skoro zmieniają czas teraźniejszy "Ja jestem" na czas przeszły, dodając przy okazji słówko "już":
J 8,58
Natomiast Ego eimi (Ja jestem - ang. I am) potwierdza w lewej szpalcie:
J 8,58
Porównajmy Ego eimi (Ja jestem - ang. I am):
Mt 14,27
|
J 8,58
|
Mt 14,27
|
J 8,58
|
A gdyby tak zamienić w poszczególnych wersetach?
J 8,58 |
Mt 14,27 |
"Zanim Abraham zaczął istnieć, to jestem ja"
|
"Odwagi, ja już byłem, nie bójcie się"
|
A przecież to tylko jedno i to samo wyrażenie ego eimi. W innych miejscach w swojej Biblii Świadkowie Jehowy wyrażenie "ja jestem" nie zmieniają na inną formę. Zobaczmy co by się działo, gdyby wyrażenie z J 8,58 "ja już byłem" wstawić do tych wersetów:
Mt 24:5 |
Mt 28:20 |
"bo wielu przyjdzie, powołując się na moje imię i mówiąc: 'Ja jestem Chrystusem'"
|
"A oto ja jestem z wami przez wszystkie dni aż do zakończenia systemu rzeczy"
|
"bo wielu przyjdzie, powołując się na moje imię i mówiąc: 'Ja już byłem Chrystusem'"
|
"A oto ja już byłem z wami przez wszystkie dni aż do zakończenia systemu rzeczy"
|
W jaki sposób tzw. "drugie owce" chcą zaskarbić sobie życie wieczne? Podając sobie talerzyk z rąk do rąk? Przecież jest tam mowa o spożywaniu.
Świadkowie Jehowy sugerują, że wyznanie synostwa Bożego przez św. Piotra, to sprawa "Jehowy Boga". Biblia nic takiego nie mówi. Jeśli jest zachęta do odczytania, zróbmy to:
Mt 16,16
Zadajmy pytanie: "Jehowa Bóg" czy "Ojciec mój" objawił tę ważną prawdę?
Nie jest prawdą, że wg starożytnego proroctwa św. Piotr rozumie, "iż tym "kamieniem", inaczej "masywem skalnym", jest Jezus". W Biblii padają zupełnie inne wyrażenia greckie, niż chcieliby Świadkowie Jehowy. W Łk 20,17 występuje słowo lithon:
Łk 20,17
Nie jest również prawdą, że "Jezus wyjawia: "Na tym masywie skalnym zbuduję mój zbór"". Takie słowa nie padają w tekście greckim:
Mt 16,18
Szymon został nazwany Skałą (Opoką) i nazwa ta nie była jego imieniem pierwotnym. Jest to nowe imię nadane mu przez Jezusa. Św. Paweł posługuje się formą aramejską i nazywa Apostoła Kefasem. Cały kontekst Mt 16,18 jest bowiem aramejski:
Czy Świadkowie Jehowy mieli jakiś cel, by zmienić znaczenie słowa petra na rzekomy "masyw skalny"?
Te "zaszczytne obowiązki", to pierwszeństwo św. Piotra wśród Apostołów.
"Klucze królestwa", to symbol władzy:
Komentarz do Mt 16,18-20:
Ta "wyniosła góra", to wg tradycji też góra Tabor.
Owszem, Jezus zmienia się na ich oczach, ukazuje bowiem swoją boskość, natomiast nie "pojawiają się tam postacie, wyobrażające Mojżesza i Eliasza". Mojżesz i Eliasz tam po prostu są, żywi i prawdziwi. Mało tego, Jakub, Jan i Piotr widzą jak oni rozmawiają z Jezusem. A może wg Świadków Jehowy Jezus rozmawia z postaciami wyobrażającymi Mojżesza i Eliasza?
Mk 9,2n