![]() |
1 listopada 2013 |
str.5 |
Warszawa 1987 |
kolumna 503 |
Po zacytowaniu tylko fragmentu tej wypowiedzi, Świadkowie Jehowy podsumowują:
1 listopada 2013 |
str.5 |
Nauka o Trójcy nie jest żadną przeszkodą w poznaniu i pokochaniu Boga. Należy ją przedstawiać uczciwie, a nie sprowadzać do absurdu. Zobaczmy szerszy kontekst:
1 listopada 2013 |
str.5 |
Od kogo Marco dowiedział się o takim absurdzie?
1 listopada 2013 |
str.6 |
Oczywiście, że kara piekła polega na całkowitym oddzieleniu grzesznika od Boga. Szkoda, że Świadkowie Jehowy nie zacytowali całego kontekstu z Katechizmu Kościoła Katolickiego. Zobaczmy:
![]() |
![]() |
![]() |
str.252 |
str.253 |
Z którego to miejsca w Katechizmie Kościoła Katolickiego można wysnuć wniosek o rzekomym okrucieństwie Boga? To człowiek sam dokonuje wyboru. Bóg jest miłością, Bóg jest miłosierny i przebacza nam grzechy, jeśli o przebaczenie Jego prosimy. Po śmierci pozostaje już tylko Jego sprawiedliwość i konsekwencja naszego wyboru między dobrem a złem.
1 listopada 2013 |
str.6 |
Ta dusza umiera, ale dla Boga. A ta dusza, która nie grzeszy, nie umrze. Można przecież się nawrócić i zachować swoją duszę przy życiu. O tym mówi kontekst w Księdze Ezechiela, a czego Świadkowie z wiadomych względów nie zacytują:
|
Ez 18, 5n
|
Ez 18, 21n
|
Ez 18, 26n
|
|
wyd.III |
Poznań 1992 |
Komentarz do Ez 18,1nn:
|
1 listopada 2013 |
str.6 |
Powoływanie się na Księgę Koheleta i na niej opieranie swojej tezy o braku świadomości po śmierci ciała jest nieporozumieniem. Świadkowie Jehowy pewnie nie wiedzą, że Księga ta ma swój specyficzny charakter. Autor szuka w niej odpowiedzi na swoje wątpliwości i rozterki, szukając odpowiedzi na istotne pytania egzystencjalne.
|
wyd.III |
Poznań 1992 |
Koh 9, 5-6
|
1 listopada 2013 |
str.6 |
Powyżej mamy festiwal manipulacji. Świadkowie Jehowy mieszają dwa różne tłumaczenia hebrajskiego słowa Szeol ("grób", "piekło") z piekłem (gr. gehenna) rozumianym jako miejsce wiecznego potępienia (por. Mt 10,28; Łk 12,5), by pokazać, że 'piekło', to nic innego jak grób ludzkości, z brakiem świadomości.
|
wyd.III |
Poznań 1992 |
Hi 14, 13
|
1 listopada 2013 |
str.6 |
Nie jest prawdą, że Hiob szukał schronienia w grobie. Nikt przecież nie chce umierać, by szukać schronienia na cmentarzu.
1 listopada 2013 |
str.6 |
Powyżej mamy typowy przykład grania na emocjach. "Okrucieństwo", "przerażenie", "gniew", "nietolerancja" - mają pokazać, że Bóg nie może nikogo skazać na wieczne potępienie? A co ze sprawiedliwością Boga?
![]() |
![]() |
![]() |
str.253 |
|
2 Tes 1, 7-9
|
Ta "zagłada" nie jest pozbawiona świadomego cierpienia grzesznika:
Łk 12, 5
|
Mt 25, 41
|
Ap 20, 10
|
Mt 13, 40-42
|
1 listopada 2013 |
str.6 |
Czy Rocío poznała również powyższe wersety mówiące o karze ognia piekielnego? Czy przypadkiem manipulowanie emocjami nie odegrały tutaj roli w poznawianiu "klarownych prawd biblijnych"?
1 listopada 2013 |
str.6 |
Stan piekielny człowieka Pismo św. przedstawia w wielu obrazach:
Groźba wiekuistego odrzucenia - piekło - jest prawdą wyraźnie niedwuznacznie objawioną we wszystkich warstwach źródeł Nowego Testamentu, wyrażoną często słowami zaczerpniętymi ze Starego Testamentu, jak to widać z następujących tekstów:
Podsumowując naukę Nowego Testamentu o piekle (gr. gehenna) stwierdzamy:
Jezus przywiązuje większą wagę do sprawy utraty życia wiecznego, do rozstania się z Nim, niż do opisu piekła na podstawie danych tamtego środowiska, w którym żył. Jeżeli byłoby rzeczą ryzykowną uważać za ostateczny wyraz nauki Jezusa o piekle przypowieść o nieuczciwym bogaczu, to jednak należy się liczyć z używanymi tam przez Jezusa najbardziej gwałtownymi i bezlitosnymi obrazami biblijnymi: "płacz i zgrzytanie zębów w rozpalonym piecu" (Mt 13, 42), "piekło, w którym robak ich nie umiera i ogień nie gaśnie" (Mk 9, 43-48; por. Mt 5, 22) i w którym Bóg może "zatracić i duszę i ciało" (Mt 10, 28).
Groza tych stwierdzeń jest tym większa, że zostały one sformułowane przez Tego, który ma władzę wtrącania do piekła. Jezus nie mówi o piekle, tak jakby było ono rzeczywistością, która jedynie zagraża. Zapowiada On, że "pośle swoich aniołów; ci zbiorą z Jego królestwa wszystkie zgorszenia i tych, którzy czynią nieprawość, i wrzucą ich w piec rozpalony" (Mt 13. 41n), a potem wygłosi przekleństwo: "Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny!" (Mt 25, 41). To właśnie Pan oświadcza: "Zaprawdę mówię wam: nie znam was" (25, 12). "Wyrzućcie go na zewnątrz w ciemności".
Ogień i przepaść, gniew z nieba i otwarte czeluści ziemi, przekleństwo Boga i wrogość stworzenia - oto, czym jest piekło.
Które to rzekomo kłamstwa zrażają ludzi do Boga?
1 listopada 2013 |
str.1 str.6 |
A to nie jest okrucieństwo?
wyd.1993 |
str.233 |
Albo:
wyd.2003 |
str.243 |
Albo:
wyd.1987 |
str.13 |
![]() |