JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM!
„Czym jest Królestwo Boże?”

Autor: Piotr Andryszczak, dodano: 2024-11-29

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMwyd.2021 JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127
JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM
str.127


JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

Pismo Święte nie mówi ani słowa o tym, że "Królestwo Boże to rząd ustanowiony przez Jehowę". O "rządzie" uczą Świadkowie Jehowy, a nie Pismo Święte.

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127
Mt 4, 17 J 18, 36
"Odtąd począł Jezus nauczać i mówić: «Nawracajcie się, albowiem bliskie jest królestwo niebieskie»." "Odpowiedział Jezus: «Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd»."
JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

Świadkowie piszą o czasie przyszłym, że Jezus dopiero będzie panował. Królestwo Boże jest już teraz pośród nas, o czym mówi Pan Jezus:

ed. Święty Paweł ed. Święty PawełŚwięty Paweł ed. Święty Paweł2008 ed. Święty Paweł

Łk 17, 20-21

ed. Święty Paweł ed. Święty Paweł2305
ed. Święty Paweł2306
Błogosławieństwa Ewangelijne Błogosławieństwa Ewangelijnewyd.1990 Błogosławieństwa Ewangelijne Błogosławieństwa Ewangelijne
"Królestwo Boże przedstawia się jako zjawisko dwufazowe: zaczyna się na ziemi - szczytem sięga nieba; wstępuje się do niego w doczesności - w pełni zażywa się go w wieczności; tworzy rodzinę Bożą na ziemi z Bogiem jako Ojcem, niewidzialnym, ale przez wiarę odczuwalnym - jest rodziną Bożą w niebie, gdzie Boga ogląda się "twarzą w twarz" (1Kor 13, 12). Chrześcijanie już na ziemi są obywatelami nieba (Ef 2, 19). Można więc powiedzieć: Królestwo Boże już jest i jeszcze nie; już się do niego wchodzi, a jeszcze w pełni się w nim nie jest; już się je ma, a jeszcze się go w pełni nie posiada. (...) Na tle tych rozważań wiadomo teraz, dlaczego Mateusz i Łukasz posługują się czasem teraźniejszym mówiąc o ubogich, których jest Królestwo Boże. Jest ono nagrodą za ubóstwo, nagrodą, którą się otrzymuje już na ziemi, ale na którą się również zasługuje przez wyrzeczenia, by je w pełni posiąść w niebie. Ubóstwo jest wartością najwyższą i uprzywilejowaną." (str.103, str.104)

O takie Królestwo Boże prosimy w modlitwie Pańskiej. Jeśli chodzi o Królestwo Boże, to Świadkowie Jehowy błędnie nazywają je "rządem", które nigdy nie przyjdzie literalnie na ziemię. Stwierdzenie przez Świadków Jehowy, że "Królestwo Boże to niebiański rząd", to wymysł Towarzystwa Strażnica. W pytaniach czytelników" czytamy:

Strażnica 1 czerwca 1996
1 czerwca 1996
Strażnica 1 czerwca 1996 Strażnica 1 czerwca 1996 Strażnica 1 czerwca 1996str.31

Na jakiej to podstawie "bracia w swych wypowiedziach lub modlitwach mówią, że Królestwo Boże przyjdzie na ziemię"? Bracia sami sobie to wymyślili? Przecież tak właśnie nauczało Towarzystwo Strażnica przez wiele lat, więc skąd to zdziwienie? Czy nie jest to próba "zwalenia winy" na szeregowych głosicieli Strażnicy, kiedy zmienia się własną wykładnię? Nagle się okazuje, że "Pismo Święte nie ujmuje tak tej sprawy"? A na podstawie czego Towarzystwo Strażnica nauczało wcześniej o Królestwie Bożym na ziemi?

Boski Plan Wieków wyd. 1925 Boski Plan Wieków wyd. 1925wyd.1925 Boski Plan Wieków wyd. 1925
Boski Plan Wieków wyd. 1917str.272
Bądź wola Twoja na ziemi Bądź wola Twoja na ziemi Bądź wola Twoja na ziemiwyd.1964
Bądź wola Twoja na ziemi Bądź wola Twoja na ziemi Bądź wola Twoja na ziemistr.40
"Boski Plan Wieków" (wyd.1925) "Bądź wola Twoja na ziemi" (wyd.1964) Strażnica 1 czerwca 1996
"Tym sposobem przywrócone będzie znowu ono Królestwo Boże na ziemi pod władzą człowieka, jako naznaczonego od Boga reprezentanta" (str.272) "Królestwo Boże przychodzi, aby tu pozostać po wszystkie czasy (...) Niewątpliwie Królestwo Boże przyjdzie na ziemię" (str.40) "Królestwo Boże to rząd niebiański (...) i nigdy nie będzie przeniesione do przywróconego ziemskiego raju ani gdziekolwiek indziej (...) Królestwo nie przyjdzie literalnie na Ziemię w sensie literalnym" (str.31)

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

Tutaj mamy problem. Czy mają królować nad ziemią czy na ziemi, jak mówi nam tekst grecki Nowego Testamentu:

Grecko-polski Nowy Testament (za zgodą wydawcy) Vocatio Grecko-polski Nowy Testament Kod gram. Tablica kodów Grecko-polski Nowy Testamentwyd.2017 Grecko-polski Nowy Testament

Ap 5, 10

Grecko-polski Nowy Testamentstr.1324

Potwierdza "na ziemi" interlinia grecko-angielska ("upon the earth") zamieszczona na oficjalnej stronie internetowej Świadków Jehowy:

Ap 5, 10

Grecko-polski Nowy Testament
W OBRONIE WIARY W OBRONIE WIARY
Toruń 2015
W OBRONIE WIARY W OBRONIE WIARY
25.7. Uczą, że ponieważ teksty Ap 20:6 i 5:10 mówią o osobach, które będą królującymi kapłanami, to w związku z tym musi być druga klasa ziemska, nad którą oni będą z nieba panować.

Odpowiedź. Mierzenie królowania z Bogiem kategoriami ludzkimi jest niestosowne, bo przecież Izrael był „królewskim kapłaństwem” (Wj 19:6) i nad nikim nie panował. Królowanie z Bogiem to współudział w Jego dobrach i w chwale (Rz 8:17, 1Kor 4:8). „Królowanie na ziemi” („nad ziemią” ks. Dąbr. - Ap 5:10; por. 1:6), to wykonywanie misji Chrystusowej, tzn. służby wobec wszystkich, którzy nie znają Go. Tym królującym na ziemi był przykładowo Jan, który pisał o sobie: „współuczestnik w ucisku i królestwie i wytrwałości w Jezusie” (Ap 1:9; por. 1:6). Wszystkich chrześcijan Chrystus ustanowił „Królewskim kapłaństwem, narodem świętym (...) aby ogłaszali dzieła potęgi” 1P 2:9. Choć sam był Królem (J 1:49), to przyszedł na ziemię innym służyć (Mk 10:45). Tak samo ma wyglądać nasze królowanie dziś.

Określenie „nad ziemią” (Ap 5:10) wcale nie musi oznaczać, że panujący nad nią musi być w niebie. Nawet Biblia ŚJ zawiera frazy, które wskazują, że panujący mieszkał na ziemi: „Przeto niech teraz faraon wyszuka męża roztropnego i mądrego i postawi go nad ziemią egipską” (Rdz 41:33); „Oto ustanawiam cię nad całą ziemią egipską” (Rdz 41:41; por w. 43); „jeszcze inne królestwo, trzecie, z miedzi, które będzie sprawować władzę nad całą ziemią” (Dn 2:39; por. Joz 12:5 – „nad połową Gileadu”). (str.326-327)
Zobacz więcej:

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

Nie jest prawdą, że do nieba idzie tylko ta liczba, o której czytamy w Apokalipsie św. Jana:

Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Pallottinum

Ap 14, 1

Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Ap 14, 1-5

Przypisy:

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Ap 7, 4

Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Ap 7, 4-8

Przypisy:

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Świadkowie Jehowy powołując się na rozdział siódmy Apokalipsy św. Jana, nie wiedzą, a może nie chcą wiedzieć, że "wielki tłum" znajduje się w niebie:

Ap 7, 9. 15

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Przypisy:

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Tutaj mamy napisane wprost, gdzie znajduje się "wielki tłum":

Ap 19, 1

Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Ap 19, 1-6

Cały Nowy Testament mówi o jednej grupie zbawionych, którzy znajdą się w niebie. To Świadkowie Jehowy robią podział na dwie grupy, niebiańską i rzekomo ziemską.

Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzeApokalipsa św. Jana Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzewyd.2024 Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze

Ap 7, 4

Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzestr.125
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzestr.127
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodze
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzestr.133

W tym samym rozdziale Apokalipsy św. Jana jest mowa o "wielkim tłumie" (ŚJ "wielka rzesza"). Świadkowie Jehowy twierdzą, że oni są na ziemi. Nie jest to prawdą. Rozdział 7 w Apokalipsie pokazuje nam, że są w niebie, przed tronem Boga i przed Barankiem, a rozdział 19 w.1 pokazuje nam wprost, gdzie ta grupa się znajduje:

Ap 19, 1

Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzestr.333
Apokalipsa św. Jana, Wyd. W drodzestr.334
Zobacz więcej:

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

Ps 37 mówi nam o niesprawiedliwych i sprawiedliwych. Ich losy są zupełnie inne. Jedni będą potępieni, a drudzy "posiądą ziemię". Nie chodzi tutaj o raj na ziemi, jak chcą Świadkowie Jehowy, lecz o Ziemię Obiecaną, do której zdążali Izraelici. Pan Jezus naucza zupełnie inaczej, niż proponują Świadkowie Jehowy w omawianym rozdziale:

Ps 37, 9. 29

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Pan Jezus doprecyzuje jaką obietnicę dostaną wszyscy "błogosławieni", w tym ci, którzy "posiądą ziemię":

Mt 5, 3-12

Biblia Tysiąclecia Pallottinum

A więc wszyscy Błogosławieni wymienieni przez Pana Jezusa w Kazaniu na Górze, otrzymają jedną zapłatę. Będzie to niebo!

Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodzeEwangelia według św. Mateusza Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodzewyd.2019 Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodze Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodze
Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodzestr.65
Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodzestr.71
Ewangelia według św. Mateusza. Wyd. W drodzestr.72

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.127

A dlaczego mamy przeczytać tylko werset 9? Wygląda na to, że Świadkowie Jehowy stawiają tezę, a potem jakiś wybiórczy werset, który ma to potwierdzić. Kontekst Iz 11, 1-9 mówi nam o czasach mesjańskich, czyli od przyjścia Jezusa na ziemię:

Iz 11, 1-2 Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Iz 11, 1-9
Iz 11, 9 Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Iz 11, 1-9
Biblia Tysiąclecia Pallottinum
Iz 11, 1-9
Zobacz więcej:

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.128

Wnikam w temat!

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.128

Nie będzie żadnego potężnego rządu nad całą ziemią. Królestwo Boże już jest, a nie dopiero będzie, jak chcą Świadkowie Jehowy:

Błogosławieństwa Ewangelijne Błogosławieństwa Ewangelijnewyd.1990 Błogosławieństwa Ewangelijne Błogosławieństwa Ewangelijne
"Królestwo Boże przedstawia się jako zjawisko dwufazowe: zaczyna się na ziemi - szczytem sięga nieba; wstępuje się do niego w doczesności - w pełni zażywa się go w wieczności; tworzy rodzinę Bożą na ziemi z Bogiem jako Ojcem, niewidzialnym, ale przez wiarę odczuwalnym - jest rodziną Bożą w niebie, gdzie Boga ogląda się "twarzą w twarz" (1Kor 13, 12). Chrześcijanie już na ziemi są obywatelami nieba (Ef 2, 19). Można więc powiedzieć: Królestwo Boże już jest i jeszcze nie; już się do niego wchodzi, a jeszcze w pełni się w nim nie jest; już się je ma, a jeszcze się go w pełni nie posiada. (...) Na tle tych rozważań wiadomo teraz, dlaczego Mateusz i Łukasz posługują się czasem teraźniejszym mówiąc o ubogich, których jest Królestwo Boże. Jest ono nagrodą za ubóstwo, nagrodą, którą się otrzymuje już na ziemi, ale na którą się również zasługuje przez wyrzeczenia, by je w pełni posiąść w niebie. Ubóstwo jest wartością najwyższą i uprzywilejowaną." (str.103, str.104)
JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.128

Mt 28, 18

Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Chrystus jest Bogiem i człowiekiem. Dlatego przewyższa wszystkich władców na ziemi oraz wszystkich aniołów w niebie. Św. Tomasz wyznaje Jego Bóstwo:

J 20, 28

Biblia Tysiąclecia Pallottinum

Hbr 1, 6

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum
List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotra List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotra List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotrawyd.2018 List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotra

2 P 1, 1-2

List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotra
str.207
List Świętego Judy Drugi List Świętego Piotra
str.211
List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W DrodzeList św. Jakuba.
Pierwszy, Drugi, Trzeci List,
św. Jana
List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodzewyd.2024 List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodze List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodze

1 J 5, 20

List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodze
str.295
List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodze
List św. Jakuba. Pierwszy, Drugi, Trzeci List, św. Jana W Drodzestr.298

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.129

Pan Jezus na ziemi był Bogiem i człowiekiem:

Hbr 1, 6

Biblia Tysiąclecia Pallottinum Biblia Tysiąclecia Pallottinum

JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEM JUŻ ZAWSZE CIESZ SIĘ ŻYCIEMstr.129

Pismo Święte nie mówi nic o "Jehowie", aby kogokolwiek wybrał do rządzenia. Wszelką władzę w niebie i na ziemi posiada Jezus Chrystus. Jezus nie potrzebuje nikogo do rządzenia, bo takiego czegoś nie będzie.


Powrót do strony głównej
Powrót początku artykułu
facebook
Opracował: Piotr Andryszczak
© 2007-2024